woensdag 23 januari 2013

Excellente scholen...

Nog een paar nachtjes slapen en dan komen ze. Ik doel niet op de inspectie, want dat zou nog enig nut hebben.
Ik heb het over de school van een goede vriendin van me. Ze werkt in een niet nader te noemen onderbouw-groep en doordat het aantal leerlingen volgend schooljaar met 0,9% daalt is men in paniek! Als deze trend doorzet, heeft het gevolgen voor de formatie van het team!!! In 2015 weliswaar, maar toch je kunt niet gauw genoeg anticiperen!
Dus heeft men zich ingeschreven bij het ministerie van onderwijs om in aanmerking te mogen komen voor het predicaat: excellente school uitmuntende school! Zodat, indien de school het predicaat krijgt, ouders denken…wow dat is een geweldige school, daar stuur ik mijn kroost naar toe. Want er hangt een levensgroot logo met topschool aan de wand. Dat moet wel goed zijn! Dat lokt ouders.

Als de helft van alle verhalen die ik hoor waar zijn, dan helpt zo’n stempel ook niet prachtig logo ook niet.Laat de inspectie maar langskomen, zij kijken naar de scores en beoordelen scholen volgens helder omschreven normen. Daar is geen predicaat voor nodig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten