woensdag 23 januari 2013

Het einde van het einde van de wereld....


De Maya’s hebben het verkeerd voorspeld, ten minste volgens sommigen zou de wereld vergaan op 12-12-2012 21-12-2012 . Ze hadden het klaarblijkelijk mis. 
Opmerkelijk vond ik de-einde-van-de-wereld-fenomeen hype wel.  

Naarmate de datum dichterbij kwam, werd er in de media al dan niet gekscherend naar gerefereerd. Gerenommeerde kranten als het AD en de VK berichtten over een mogelijke horror-meteoriet die het einde van de wereld in zou luiden. Het bleek een enorme tegenvaller.
Persoonlijk heb ik ook de nodige voorbereidingen getroffen. Zo heb ik massaal  Champagne Cola ingeslagen. Slingers en ballonnen heb ik gekocht en tot slot postte ik  een project X berichtje op Facebook, met de mededeling:

Wie heeft er zin in een feestje? We vieren het einde van de wereld

Daar stond ik in mijn eentje in Haren-Zuid…in mijn eigen straat. Het was muisstil, oorverdovend stil…en de zon kwam gewoon op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten